Ga naar de hoofdinhoud
Gratis verzending vanaf 50€
Gratis retourneren
Minimale bestelwaarde 20€

Toegankelijkheidsverklaring.

1. algemene beschrijving van onze digitale diensten De bedrijven van de Melitta Groep bieden digitale diensten aan op het gebied van elektronische handel. Ons digitale aanbod omvat Websites en mobiele toepassingen (apps) voor verschillende eindapparaten Online winkels voor de aankoop van onze producten en diensten Platforms voor het abonneren op onze nieuwsbrief Portalen voor deelname aan prijsvragen, cashback-campagnes en andere maatregelen voor klantenbinding Systemen voor het registreren van apparaten en voor het indienen van annuleringen, klachten en reparatieopdrachten Deze digitale diensten stellen onze consumenten in staat om contracten met ons af te sluiten.


2. Beschrijving van de toepasselijke wettelijke eisen en de bevoegde markttoezichtautoriteiten.

Onze digitale diensten zijn onderworpen aan toegankelijkheidsvereisten in overeenstemming met EU-richtlijn 2019/882 (Europese toegankelijkheidswet) en de nationale implementaties daarvan, alsmede de bevoegde markttoezichtautoriteiten in de EU-lidstaten waarin we actief zijn, waaronder

AT: Barrierefreiheitsgesetz (BaFG); Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz (BMSGPK); www.sozialministerium.at; Bundesministerium für Arbeit und Wirtschaft (BMAW) 

BE: Loi relative à l'accessibilité de certains produits et services aux personnes handicapées; Service Public Fédéral Économie (SPF Économie) economie.fgov.be Je nach Region: regionale Behörden

DE: Barrierefreiheitsstärkungsgesetz (BFSG); Ab 28.06.2025: Marktüberwachungsstelle der Länder für die Barrierefreiheit von Produkten und Dienstleistungen (MLBF) Bis dahin: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Soziales des Landes Nordrhein-Westfalen Koordination: Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin (BAuA) Beratung: Bundesfachstelle Barrierefreiheit

DK: Lov om tilgængelighedskrav for visse produkter og tjenester (Gesetz Nr. 899); Erhvervsstyrelsen (Dänische Unternehmensbehörde) erhvervsstyrelsen.dk Forbrugerombudsmanden (Verbraucherombudsmann) www.forbrugerombudsmanden.dk

ES: Real Decreto-ley 1/2023, de 10 de enero, de accesibilidad de determinados productos y servicios; Ministerio de Consumo (Verbraucherschutzministerium) www.consumo.gob.es Agencia Española de Consumo, Seguridad Alimentaria y Nutrición (AECOSAN) www.aesan.gob.es

FR: Loi n° 2023-171 du 9 mars 2023 relative à l'accessibilité de certains produits et services 09.03.2023; Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF) www.economie.gouv.fr/dgccrf Agence nationale de la sécurité des systèmes d'information (ANSSI) für digitale Dienste www.ssi.gouv.fr

IT: Decreto Legislativo 82/2022 – Attuazione della direttiva (UE) 2019/882 relativa ai requisiti di accessibilità dei prodotti e dei servizi; Ministero delle Imprese e del Made in Italy (MIMIT) www.mimit.gov.it Agenzia per l'Italia Digitale (AgID) für digitale Dienste www.agid.gov.it

NLWet toegankelijkheid van producten en diensten; Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) www.ilent.nl Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor diensten www.acm.nl

PL: Ustawa z dnia 14 kwietnia 2023 r. o dostępności niektórych produktów i usług; Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) www.uokik.gov.pl Weitere spezialisierte Behörden je nach Produkt/Dienstleistung

SE: Lag (2023:254) om tillgänglighet till vissa produkter och tjänster; Konsumentverket (Schwedische Verbraucheragentur) www.konsumentverket.se Post- och telestyrelsen (PTS) für Telekommunikation www.pts.se


3. Beschrijving van hoe onze diensten voldoen aan de toegankelijkheidsvereisten.

We streven ernaar onze digitale diensten toegankelijk te maken in overeenstemming met de wettelijke vereisten. De specifieke technische maatregelen zijn gebaseerd op de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) versie 2.2 met conformiteitsniveaus A en AA. Geautomatiseerde tests, handmatige tests en functionele tests met ondersteunende technologieën zijn uitgevoerd door ons interne team van experts (zelfevaluatie) om de conformiteit te beoordelen. We laten ons leiden door de vier basisprincipes van toegankelijkheid:


3.1 Waarneembaarheid

We bieden tekstalternatieven voor niet-tekstuele inhoud zoals afbeeldingen en grafieken Onze inhoud is zo ontworpen dat deze in verschillende formaten kan worden gepresenteerd We zorgen voor voldoende contrast tussen tekst en achtergrond Audio- en videomateriaal wordt voorzien van ondertitels of transcripties.

3.2 Bruikbaarheid

Alle functies kunnen worden bediend met het toetsenbord Gebruikers hebben voldoende tijd om de inhoud te lezen en te gebruiken We bieden geen inhoud aan die aanvallen kan uitlokken We bieden hulp bij navigatie en oriëntatie.

3.3 Begrijpelijkheid

Teksten zijn leesbaar en begrijpelijk Websites gedragen zich voorspelbaar We helpen gebruikers om fouten te voorkomen en te corrigeren.

3.4 Robuustheid

Onze content is compatibel met huidige en toekomstige technologieën We maken gebruik van programmering die voldoet aan standaarden.


4. Niet-toegankelijke inhoud

Gebruiksaanwijzingen voor koffiezetapparaten en andere huishoudelijke producten (PDF-formaat): Deze gebruiksaanwijzingen en PDF-documenten met een vergelijkbaar doel hebben betrekking op producten die niet binnen het toepassingsgebied van de relevante nationale uitvoeringswetgeving van de Europese toegankelijkheidswet vallen. Bovendien is deze inhoud gemaakt voordat de nationale uitvoeringswetgeving van kracht werd en valt deze onder de uitzondering voor archiefdocumenten. Hoewel er geen wettelijke verplichting is, werken we aan het geleidelijk toegankelijk maken en vervangen van nieuwe gebruiksaanwijzingen en andere PDF-documenten. Indien nodig kunnen we deze inhoud op verzoek in een alternatief formaat leveren.

Productafbeeldingen in oudere catalogi en archiefgedeelten: Sommige oudere productafbeeldingen in archiefgedeelten van ons digitale aanbod hebben nog geen volledige alt-teksten of voldoende beschrijvingen. Deze inhoud is gemaakt voordat de nationale implementatiewetten van de Europese Toegankelijkheidswet van kracht werden en valt onder de uitzondering voor archiefdocumenten. We werken voortdurend aan het toevoegen van zinvolle alt-teksten aan productafbeeldingen in actieve verkoopgebieden. 

Chatfunctie: Onze chat voldoet nog niet aan alle toegankelijkheidsvereisten. We werken momenteel aan een toegankelijke versie van onze chat en zullen tijdens de overgangsperiode op verzoek gelijkwaardige alternatieve communicatiekanalen aanbieden die toegankelijk zijn.

Tijdelijke campagnepagina's en marketingcampagnes: Sommige van onze tijdelijke campagnepagina's en speciale promoties die niet direct deel uitmaken van het aankoopproces (geen optie om een contract af te sluiten) voldoen nog niet aan alle toegankelijkheidsvereisten. Deze pagina's vallen niet onder het kerngebied e-commerce, omdat ze niet direct dienen om een contract af te sluiten. Alle campagnepagina's die directe aankoopopties bevatten, krijgen prioriteit op het gebied van toegankelijkheid. Voor puur informatieve en marketingpagina's implementeren we geleidelijk toegankelijke alternatieven. De essentiële informatie over deze campagnes is altijd toegankelijk via onze toegankelijke webwinkels.

Embedded video's van externe bronnen: We kunnen geen volledige toegankelijkheid garanderen voor sommige ingesloten video's van externe leveranciers, omdat we geen controle hebben over deze inhoud. We proberen deze aanbieders te beïnvloeden om de inhoud toegankelijk te maken.


5 Feedback en contact

We streven ernaar de toegankelijkheid van ons digitale aanbod voortdurend te verbeteren. Als je belemmeringen opmerkt bij het gebruik van onze websites, webshops of apps, laat het ons dan weten via:

E-mail: [email protected]

Telefoon: +31 183 642 626


We zullen je feedback bekijken en je binnen een maand een reactie sturen. 

Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 26/06/2025.